5 márkaépítő javaslat, ami vonzóbbá teszi vállalatát a jövőbeni alkalmazottai számára

A jövő most kezdődik

5 márkaépítő javaslat, ami vonzóbbá teszi vállalatát a jövőbeni alkalmazottai számára

Bizonyára emlékszik még, hogyan választotta ki A illetve B vállalat közül a mostani munkaadóját. Mi és milyen mértékben járult hozzá a döntéséhez, hogyan tájékoztatták, milyen betekintést kapott, milyen stílusban kommunikáltak Önnel, mint potenciális pályázóval.

Mire kell építsük a munkáltatói márkánkat?

legyünk vonzó vállalat – ez elengedhetetlen
ezt láttassuk is a potenciális jelöltekkel

Hiszen mi sem szeretnénk olyan cégnél dolgozni, amelynek nem jó a megítélése, reputációja a piacon.

Az alábbi javaslatok feltételezik, hogy az Ön vállalata egy igazán nagyszerű, eredményes szervezet és Önnek mint jelenlegi munkavállalónak is van mire büszkének lennie, és Ön is látja szervezetének előnyeit és értékeit.

Az alábbi 5 marketing javaslat segíthet Önnek, hogy tisztán láttassa vállalata előnyeit:

1. Szóljon a célcsoportjához!

Tudja Ön pontosan definiálni, kik az Ön cégének leendő munkavállalói? Amennyiben nem, nem tudja őket megszólítani és már az interjú előtt elveszítheti őket. Amennyiben az Ön cége pályakezdőket, friss diplomásokat és tapasztalt munkatársakat is keres, elengedhetetlen, hogy több módon kommunikálja vállalata értékeit és előnyeit a számukra, mint például mini video, audio, blog, PR cikkek. Fontos, hogy többféle csatornát használjon: Facebook, LinkedIn, egyéb online felületek és nyomtatott sajtó. Szerkesztessen első osztályú brosúrát, amelynek mind a megjelenése, mind a tartalma azt sugározza, hogy az Önök vállalata egy igazán ’jó hely’.

2. Szerkessze tudatosan karrier oldalát!

Azok a jelöltek, akik őszintén érdeklődnek az Önök vállalata iránt, talán szeretnék tudni, milyen is Önöknél dolgozni. Erre a kérdésre választ kell kapjanak az Önök honlapjáról, tehát a karrier oldalnak vagy főmenünek óriási jelentősége van. Innen kell megtudniuk a potenciális jelentkezőknek, hogy milyen Önöknél rövid és hosszú távon karriert építeni. További remek ötleteket talál még Cramer marketing publikációjában is. Figyelemfelkeltő lehet, ha a pályázók informálódhatnak a kiválasztás menetéről, az orientációs időszak hosszáról, tréningekről és arról, milyen benyomások fogják érni őket. Közzé tehetünk véleményeket, tapasztalatokat vagy kedves anekdotákat jelenlegi munkatársainktól, akik hitelesen képviselik a szervezetet.

3. Készítse fel a jelenlegi munkavállalókat! 

Nem csak a HR-es kollégák és az interjúztató vezetők az egyedüliek, akik vonzóvá teszik a vállalatot, hanem a jelenlegi munkatársak is. Fordítson kellő figyelmet a belső marketingre. Legyenek a dolgozók jól tájékozottak arról, milyen eredményeket ért el a szervezet, mire lehetnek büszkék és még milyen lehetőségek előtt állnak. Fontos a jól informáltásguk, hiszen ők is viszik a vállalat jó hírét a piacra.

4. Éljen az elemzések, esettanulmányok erejével!

Gondolkodjunk a jelentkezők fejével. Tisztában vannak vele, hogy Öntől/Önöktől csupa szépet és jót fognak hallani a szervezetről. Viszont, ha az Ön cége tud prezentálni korrekt, valós adatokra épülő kimutatásokat, amelyekben többféle szempont alapján összehasonlítják magukat a versenytársaikkal, hitelesen tudnak érvelni bizonyos előnyök mellett: innovatívabb szervezet, gyorsabb karrier lehetőség, széleskörű tréning program az orientációs időszakban, jobb ügyfélkapcsolatok, stb.

5. Legyen őszinte és emberi!

Fontos, hogy megtaláljuk a cégünk legvonzóbb tulajdonságait, előnyeit és hatásosan tudjuk kommunikálni azt. Készítsünk különböző hosszúságú bemutatkozó beszédet és írásos prezentációt a vállalatunk előnyös oldaláról és gyakoroljuk be a hatásos megszólaltatását.

Professzionálisan mutassuk be a pályázónak a pozíciót, fizetést, juttatásokat és azt is, milyen fejlődési, előrelépési lehetőségei lesznek, amennyiben mellettünk dönt. Lássa az útját rövid-és hosszútávon is a szervezetünknél.

A közösségi oldalak kiváló helyek, hogy bemutassuk cégünk előnyeit, hiszen manapság a legtöbbünk kezében „él” a telefon illetve mi élünk a ’social media’-ban.

error: A tartalom védett!!