5 tipp, hogy eredményessé és érdemessé tegye meetingjeit

A „meetingek” lehetnek rettegett vállalati szokások, viszont rendelkezhetnek azzal a potenciállal is, hogy növeljék a vállalat termelékenységét.
Nem szeretünk értekezletre járni. A meetingek mellőzése azonban több kárt okoz az üzletnek, mint amennyi hasznot hoz a munkatársak fejében.
A leleményes vezetők felismerik, hogy a megbeszélések többek között inkább hozzájárulnak a munkahelyi légkör emeléséhez és a munkatársak elkötelezettségéhez, mivel ezeken az alkalmakon
megérthetik a vállalat fő céljait,
a különböző osztályok és csoportok közötti munkakapcsolatok jelentősen javulhatnak,
olyan új ötletek születhetnek, melyek akár átalakítják az egész vállalat irányvonalát.
Röviden, ezekre a meetingekre úgy kell tekinteni, mint befektetésre, mely óriási eredményként térülhet meg
1. A meetingek ne csak az Ön meglátásairól szóljanak!
Azok a vállalatok, ahol a döntések felülről-lefelé születnek, és csak minimális szinten veszik figyelembe a munkatársak véleményét, ott az értekezletek nem tudnak lényegében hasznosulni, és jótékony hatásukat kifejteni. A vállalat vezetőjeként egy megbeszélés összehívása előtt napirendi pontokat kell összeállítani, amelyeket legalább egy nappal a meeting előtt ildomos kiküldeni, hogy a résztvevők fel tudjanak rá készülni, és érdemben hozzá tudjanak szólni. Egy másik agendát is össze kell állítani. Ez tartalmazza a legfontosabb bejelentenivalókat, és rövid beszámolókat, melyeket nem kizárólag Ön, hanem néhány másik kollégájával együtt prezentálnak. Emlékezzen a munkatársi értekezlet nem Önről, hanem munkatársairól szól!
2. Ismerje el a kimagasló eredményt!
A munkahelyi légkör javítása az egyik legjobb olyan célkitűzés, mely egy hatékony meeting által elérhető. Egy ilyen alkalommal ismertetni lehet, sőt ismertetni kell, hogy a vállalat, illetve a munkatársak milyen kiemelkedő eredményeket értek el. Igaz ugyanezt megteheti nyomtatott vagy elektronikus formában is, de ha a munkatársak szemszögét tartja szem előtt, akkor megértheti, hogy abban van valami felemelő érzés, mikor egy megbeszélésen elismerik nyilvánosan egy munkatárs munkáját. A rendszeresen visszatérő „meglepetésszerű” bejelentések még kíváncsibbá tehetik a munkatársakat, mely ösztönzi őket arra, hogy szívesen részt vegyenek a következő ülésen is.
3. Engedje, hogy a résztvevők beavassák egymást munkájukba!
Munkatársai jobban tudnak együttműködni, ha ismerik egymás munkáját. A team képes jobban teljesíteni, ha kellőképpen informált és lelkesebb mások munkája iránt. Az egyes osztályok munkájáról maguk az érintett felek tudnak a leghitelesebb módon beszámolni, és nem Ön. Ezért adja meg ennek lehetőségét.
4. Kérjen ötleteket és visszajelzéseket!
A meeting agendája egy olyan ponttal is rendelkezhet, mely lehetővé teszi, hogy a munkatársak megosszák ötleteiket. Teljesen egyértelművé kell tennie, hogy mindenki ötlete számít, és lehetőleg mindenki vegyen részt benne. Az ötletek olyan visszajelzések is lehetnek, amelyek a vállalatnál működő folyamatokra vonatkoznak. Érdemes munkatársait arra bátorítani, hogy kérdezzenek Ön vagy mások által tartott előadásáról. A jó kérdések élesíthetik gondolkodását a vállalat jövőjéről.
5. Minden meetingnek legyen konkrét célja!
A célok mindig legyenek egyszerűek. A jó cél olyan egyszerű, hogy akár az eltérő osztályokról érkező munkatársak is tudjanak érdemben egyeztetni róla. A célokat érdemes a meeting előtt kitűzni, így tud arra fókuszálni, hogy mely munkatársait érdemes a meetingre meginvitálni.
A meetingek ritkán tartanak tovább egy óránál. Ez az egyik oka annak, hogy miért fontos az ülés összehívását megelőzően az agenda és a meghívottak listájának elkészítése. A rövidebb és gyakoribb találkozások jobban működnek, mint a hosszabb és ritkán tartott meetingek. Az is fontos, hogy a megbeszélések rendes munkaidőben történjenek, és ne tegyük például az ebédidő kellős közepére.
A meetingeken elhangzottakról jegyzőkönyvet/emlékeztetőt kell készíteni. Erre a résztvevők közül mindig valakit fel kell kérni, hogy készítsen egy összefoglalót. Ez különösen azok számára hasznos, akik nem tudtak az értekezleten részt venni. Az emlékeztetők segítenek a meetingeket nyomon követni. Az egyeztetések nyomon követése jelentheti például a következő időpontra vonatkozó javaslatot vagy egy új értekezlet megtartására irányuló javaslatot két osztály vagy osztályvezető között.
Elképzelhető, hogy Ön rossz véleménnyel van a munkatársi meetingek jelentőségéről, mert ilyen jellegű tapasztalatokat szerzett annak idején, mikor beosztottként dolgozott. Gondoljon arra, hogy most Ön a vezető, akinek minden esélye megvan arra, hogy a meetingjei hatékonyak legyenek, és hozzájáruljanak munkatársainak és teljesítményüknek fejlődéséhez, a munkahelyi légkör javításához, és az elkötelezettség növeléséhez.
Unja már az állandó morgást, amikor összehív egy értekezletet?
Készen áll arra, hogy változtasson szervezetében?
Itt van, hogy hogyan.
Mitől csökkenhet munkatársaid energiaszintje?
Az energikus, motivált, elégedett munkavállaló minden cég legfontosabb erőforrása. Az utóbbi években annyi,…
Hogyan győzd le a változással szembeni ellenállást?
A változásnál csak a változással szembeni ellenállás vehető biztosabbra, különösen igaz ez a…