Hogyan tegyük élhetővé és a business számára hatékonnyá a több generációt foglalkoztató munkahelyeket?

Hogyan tegyük élhetővé és az business számára hatékonnyá a több generációt foglalkoztató munkahelyeket?

 

Akár baby boomer, X vagy az új generációkról beszélünk, alapvető szükségletük, hogy megbecsülve érezzék magukat.

Miközben Ön, az ebédjét fogyasztja, nézzen körbe a munkahelyi étkezőben, mennyire sokfélék, milyen sokszínűek a munkavállalók az Ön szervezeténél is, hiszen valószínűleg 3-4 generációhoz tartoznak ők is.

Gyanítjuk, hogy Ön vagy már érzi vagy rövidesen érezni fogja, hogy a keresztgenerációs munkahelyek finomhangolást igényelnek, ezért javasoljuk megfontolásra az alábbiakat:

Tudatosan alakítsa ki a bérezési, elismerési rendszert

Hogy néz ki Önöknél a kompenzációs rendszer? Amennyiben főként a ‘szolgálati’ idő hosszára fókuszál illetve tartalmaz olyan biztonsági fékeket, mint például minimum három, cégnél töltött év után válhat csak munkatársból menedzser –érdemes újragondolni a rendszert. A fiatal vagy akár az idősebb, de újonnan érkezett munkavállaló túlteljesíthet a régiekkel szemben, viszont a hatályos szabályok szerint kevesebb anyagi elismerés illeti, ami demotiválhatja illetve akár más munka után is nézhet. Érdemes a bérezési rendszert a produktivitáshoz, teljesítményértékelésben meghatározott célokhoz, tervekhez illetve a valós teljesítéshez meghatározni. Ez bizonyára a régi munkavállalók számára is elfogadható megoldás lesz.

Hozzon létre mentori rendszert 

Amikor szervezetten tud együttműködni a fiatalabb és az idősebb generáció a pozitív hatás könnyedén elérhető. A szenior kollégák négyszemközt taníthatják, tréningezhetik a fiatalokat, könnyebbé téve a beillesztési, betanulási időszakot. A fiatalok szintén támogatást nyújthatnak az idősebb generációnak a technológiai előrelépések megtételéhez, nem beszélve a születetten jól menedzselt work-life balance megoldásaikról.

Tudatosság és a spontaneitás használatával kezelje az elkerülhetetlen félreértéseket

Ahol több generáció dolgozik együtt, előfordulhatnak konfliktusok is. Ezeket ne söpörje a szőnyeg alá illetve ne fojtsa el, hanem használja ugródeszkának egy új együttműködési platform létrehozásához. Támogassa a csapatát, hogy a különbözőségeket inkább értéknek tekintsék, mint a nézeteltérés apropójának.

Bátorítsa őket, hogy

nézzenek szembe a sérelmeikkel
a másik felet tisztelve vitassák meg az eltérő nézőpontjaikat
törekedjenek a megoldásépítésre

Generációra szabott kommunikáció

Amennyiben eredményt szeretne elérni, kerülje a konzerv, berögződött megoldásokat. Törekedjen rá, hogy felismerje melyik módszer, forma, kommunikációs csatorna a befutó az egyes generációknál. Bizonyára Önnek praktikus lenne megírni egy körlevelet, memot az adott témában, de elgondolkodtató, hogy a baby boomerek a személyes találkozást preferálják, míg az ezredforduló szülöttei akár SMS-ben, Facebook csoportban, önálló szakmai blogban is örömmel olvassák az Ön üzenetét.

Már biztosan Ön is látja, hogy nem egysíkú, unalmas az irodai munka, ha generációkat átívelő munkavállalókkal  dolgoznak. Az üzlet számára hasznos és előrevivő a tapintattal és tisztelettel kezelt sokszínűség.

error: A tartalom védett!!