Pályakezdők bevonzása a gamification erejével!

3 jól működő másolható példát osztunk meg Önnel.

„Anyu és apu szerint a videójátékok rombolják az agyunkat” – hallhatjuk a kisgyerekektől. Viszont gondolná, hogy ha a videójátékokat a munkahelyen használhatjuk HR eszközként, akkor eredményesebbé tehetik a csapatmunkát.

Na, ehhez mit szóltok, anyu, apu?

Gamification-nek nevezik, amikor játékelemeket, elveket és szabályokat alkalmaznak nem-játék környezetben. A gamification módszerét munkahelyi környezetben alkalmazva javulnak

az elkötelezettségi mutatók
a megtartás
hiányzási adatok
a toborzás eredményessége
dolgozói produktivitás

azaz hatást gyakorolhatunk a szervezeti eredményességre.

 

1./ A Gamification segítségével könnyebb bevonzani a pályakezdőket illetve friss diplomásokat!

Lépést kell tartani a versenytársakkal, ezért minden lehetőséget meg kell ragadni, hogy a legtehetségesebb pályakezdőkhöz eljussunk. A technológiában jártas Y generációs fiatalok szívesebben dolgoznak egy korszerű, trendi, jól tájékozott cégnél, és persze ki ne szeretne olyan  helyen dolgozni, ahol saját játék rendszert működtetnek. Az atipikus munkavégzés kultúrájában mindenki számára adott a lehetőség, hogy egy teljes állásnyi jövedelemre tegyen szert szabadúszóként. Nem muszáj egyetlen munkahelyen dolgozni. Az interneten is olvashatók dolgozói beszámolók a gamification előrevivő, objektív rendszeréről, ezzel is népszerűsítve a vállalati kultúrát, amivel bevonzhatják a tehetséges munkavállalókat.

 

2./ A játékosság elősegíti a dolgozói teljesítmény javulását

A játék a versengés terepe, így ha azt átemeljük a munka világába, az alkalmazottak szinte észrevétlenül versenyhelyzetbe kerülnek.

Ahelyett, hogy zombikat gyilkolásznának halomra vagy gyorsulási versenyeken száguldoznának a virtuális utcákon, a dolgozók  érméket/zsetonokat  gyűjthetnek be, ha elérnek egy  bizonyos célt. Ezt a jutalmat kapják az átlagost meghaladó, kiemelkedő teljesítményt nyújtó munkatársak.

A jutalmazási rendszer napról napra fenntartja a dolgozók motiváltságát, a csapat tagjai lelkesebben vesznek részt a hétköznapibb munkafázisokban is. Jó lesz vigyázni, mert amint bevezetik a gamification-t, a csapatok elkezdik túlteljesíteni a magbízatásaikat, csak hogy begyűjtsenek pár plusz bónusz pontot és trófeát.

 

3./ Központosított jutalmazási rendszer = céltudatos munkaerő, kevesebb munkahelyi intrika

A gamification olyan szabálykészletet hoz létre, amit nem bírálhat felül vezető, menedzser vagy a HR.  Hízelgéssel senki sem juthat előnyhöz, hiszen a jutalmakat a rendszer osztja, nem a főnök. Amikor a dolgozók tudják, hogy az alapelv a tárgyilagosság, sokkal inkább hajlandóak az elvégzendő munkájukra összpontosítani, mintsem ügyeskedéssel, intrikával törtetni felfelé.

A belülről kinevezett vezetőket is jobban tisztelik, mivel egyedül a gamification központosított rendszere révén kerülhetnek vezető pozícióba, ami azt jelenti, hogy kiválóan teljesítettek, eredményeik mérhetőek, mennyiségileg pontosan meghatározottak.

 

A vonzó munkavállalói márkát építő szervezetek újabb módszereket keresnek és találnak arra, hogy a legtöbbet hozzák ki munkatársaikból. A kemény munka elegyítése a játékossággal és izgalmas mókával nagyszerű módja a legjobbak bevonzására, motiválására és megtartására. A gamification a csapatokban olyan motiváló, jutalmazó, ösztönző légkört teremt, ami mellett a vállalatok többsége nem hunyhat szemet.

error: A tartalom védett!!