5 briliáns karakter, akikből csúcsteljesítésű sales csapatot építhet

Mielőtt belevág az értékesítők toborzásába és kiválasztásába, határozza meg pontosan, milyen mozgatórugókkal, jellemzőkkel rendelkezzenek ahhoz, hogy kimagasló, elégedettségre méltán okot adó eredményeket hozzanak a szervezetnek.

A PI Job Assessment™ segítségével Ön pontosan meghatározhatja, hogy milyen magatartás jellemzőkkel szükséges rendelkeznie Ön vállalatánál egy adott értékesítési pozícióban dolgozó munkatársnak illetve milyen karakter legyen, hogy a szervezeti kultúrának megfelelően kezelje az ügyfeleket

A Predictive Index rendszere nem csak pontos jellemvonásokkal, alapos leírással, kompetencialistával segíti Önt, hanem konkrétan ábrázolja, hogy milyen karaktert keressen. Így könnyedén összehasonlíthatja a jelölteket a keresett karakterrel és egymással is. Az alábbiakban bemutatunk Önnek 5 sales személyiséget, akik eddigi tapasztalatunk szerint a legkeresettebbek, mivel a leghatékonyabbak a értékesítési  struktúrában.

A meggyőző  (Persuasive Management)

A leggyakrabban keresett karakter. Igazán hatásos, meggyőző kommunikátor. Higgadt, nyugodt, képes melegséget és lelkesedét sugározni és másokat motiválni. Könnyen és könnyedén épít ki új kapcsolatokat. Az értékesítés során magabiztosságot és lelkesedét sugároz. Amennyiben az eredmények elérése érdekében nyomást gyakorol ügyfelére, a stílusa inkább támogatónak, mint parancsolónak hat. Ideális ’outside’ értékesítő. Jutalékrendszer motiválja.

A tekintélyelvű (Authoritative Management)

Ez a karakter is jól érzi magát és hatékonyan működik ügyfélszerzés közben. Gyorsan dolgozik, kezdeményező, független, versenyszellemű és nagyon cél- és teljesítményorientált. Stratégiai szemlélet jellemzi, látja a big picture-t. Társaságkedvelő, hatásos kommunikátor, amit inkább a határozottság, mint a meggyőzés jellemez. Lelkesítő hatással van másokra, örömmel képzi, fejleszti munkatársait. Vertikális karrier és a teljesítményarányos jövedelem kifejezetten motiválja.

Az előmozdító (Modified Promotional)

Társaságkedvelő, nagyon barátságos karakter. Aktív, könnyen épít ki kapcsolatot, készséges. Valóban megérti a másikat, ezért hatásosas és eredményesen lelkesít, motivál. Biztos abban, hogy mindenki együttműködését képes elnyerni. Inkább az emberek érzelmeire hat, mintsem  tényekkel, adatokkal bombázza őket. A részletekkel való munka terhes számára, viszont nagyon teljesít a jutalékos rendszerben.

A szakértő (Modified Scientific Professional)

Gyakran hívják őket a „csendes gyilkosoknak”. Nem tipikus sales-es karakter, de kifejezetten hatékony tud lenni. Lézerfókuszú, célorientált, individualista, gyors. Leghatásosabban inside salesben boldogul. Alaposan, lelkiismeretesen előkészíti a lépéseit és kivárja a megfelelő pillanatot. Teljesítményarányos jövedelemmel motiválható.

A kapcsolatfókuszú (Modified Social Interest)

A legjobb a telefonos értékesítő, kiválóan megy nekik a hideg hívás is. (inside sales) Barátságos, melegszívű emberek, bárkivel jól kijönnek. Hatásosan és meggyőzően kommunikálnak. Kapcsolatfókuszúak, kedvesek, fontos számukra, hogy folyamatosan kapcsolódjanak másokkal. Alapbér + forgalmi jutalék szerinti bérezésben jól teljesít.

 

 

error: A tartalom védett!!