Ezt a négy kérdést mindenképpen tegye fel az alul teljesítő beosztottnak!

Erre megoldást kell találnia minden vezetőnek, méghozzá úgy, hogy ne sértse meg az alkalmazottak érzéseit, önbecsülését. Az egyetlen mód egy meglehetősen jól összerakott beszélgetés, amihez az alábbi kérdések lehetnek hasznosak.

1. Mire van most szükséged ahhoz, hogy a legjobb formád tudd hozni?

Ha feltesszük a fenti kérdést, nagy valószínűséggel olyan választ kapunk, ami hosszú távú megoldást kínál. Ilyen esetben nem szabad azonnal a presszionálni a teljesítményt, felhívni a figyelmet arra, hogy ettől még adott határidőre nem tudja a vállalást teljesíteni, hanem kérdezzünk rá, a rövid távon megléphető változtatásra. Az elakadás nyilván mélyebben gyökerezik, azonban ez ideális lehetőség az indulásra és ettől már jobban érzi magát a munkatársunk. Ez a működés építi a bizalmat az irányunkba, ami a sikeres együttműködés alapja.

2. Mi az, ami a leginkább letör/motivál a munkádban?

Hallgassuk figyelmesen mit jelez vissza a munkatárs, nagy a valószínűsége, hogy ez a tevékenység/feladatkör az, ahol szervezeti szinten is elszivárog az energia. Érdemes ilyen esetekben céges szintű megoldásokban gondolkodni.

Mit tegyünk akkor, ha az a válasz érkezik, hogy nem bíznak a munkatársak a vezetőségben? Tudnunk kell, amit ez a kutatás is alátámaszt, hogy munkavállalók többsége, nagyrészt ugyanúgy vélekedik a szenior menedzsmentről, sőt az alul teljesítőknek általában elmarasztaló a megítélése. Hallgassuk meg a véleményüket és próbáljuk meg korrigálni a frusztráló viselkedésmintákat.

Másrészről, tegyünk arról, hogy többet foglalkozhasson a beosztott azzal a feladatkörrel, ami inspirálja, feltölti őt.

3. Nézzük át együtt, hogy mi a munkád hozzáadott értéke az üzlethez!

Egy ember alul teljesítése nem rengeti meg a szervezetet, azonban már több emberé szabotálhatja az elvárt eredményt. Általában az alul teljesítők nem realizálják ezt. Hívjuk fel a figyelmét arra, hogy pl. egy ember késése valóban nem észrevehető, azonban, ha egy komplett team kiesik, az már mérhető veszteséghez vezethet. És ez ugyanígy működik a negatív hozzáállással és viselkedéssel is.

4. Mit tennél, hogy ez a jövőben ne forduljon elő?

Fontos, hogy a munkatársunk vállalja a felelőséget a saját közérzetéért, munkahelyi teljesítményéért és lássa, illetve tudatosítsa, hogy mi az, ami kizárólag tőle függ, és mi az, amiért lépéseket kell tennie, hogy megváltozzon.

Amennyiben Ön kíváncsi, hogy Önnek milyen vezetői erőforrásai vannak és mire érdemes ügyelnie az alá-fölé rendeltségi viszonyokban, itt jelezze és tesztelje a Predictive Index Egyéni és Vezetői Fejlődési Térképét. 

error: A tartalom védett!!