Így ki tudja választani a csúcsteljesítő sales menedzsert!

Az értékesítés pont annyira fontos a vállalat életében, mint a szív működése egy ember keringési rendszerében. Kulcsfontosságú szerepe van a sales vezetőnek abban, hogyan

tartja meg a meglévő ügyfeleket
hozza be az újakat
tud hatni a business developmentre
fejleszti, coacholja munkatársait

A legtöbben, ha értékesítőt vesznek fel keresztbe teszik két ujjukat és csak szurkolnak a kiválasztott kolléga beválásért. Ez egy óriási hiba. Az ilyen jellegű találgatás nagyon drága, budget-gyilkos tevékenység.

Akkor hogyan tudja megtalálni a legjobb értékesítési vezetőt? Alább ajánlok 5 lépést a jó kezdéshez.

1. Határozza meg az elvárásait

A sales vezető általában az az ember, akitől elvárjuk, hogy megtervezze és megvalósítsa a stratégai salestervet. Szintén fontos, hogy jó társas, tervezési kompetenciái mellett kiváló people menedzser is legyen.

2. Fókuszáljon inkább a viselkedés jellemzőkre, mint a soft skillekre vagy a tapasztalatra

Első lépésként készíttesse el a sales manager pozícióprofilját a Predictive Index Job Assessment segítségével. Ez az eszköz kb. 10-12 perc alatt segít, hogy Ön pontosan fel tudja térképezni, milyen viselkedési és kognitív jellemzők szükségesek a munkakör sikeres betöltéséhez.

3. Használjon tudományos alapú, hiteles mérőeszközöket

A PI Viselkedési és Kognitív Felmérés meghatározza az ön potenciális sales manager jelöltjei kulcskompetenciáit. Több jelölt esetén a PI Szoftver beválási rangsort állít fel a jelentkezőkből, hogy Önnek csak azokkal kelljen foglalkoznia, akik a sales manager munkakör elvárásaival köszönőviszonyban vannak.

4. Készüljön fel egy strukturált interjúra

Ha a legalkalmasabb jelöltet és nem a legjobb interjúalanyt szeretné választani, használja a CATIL Interview e-Guide fit-gap analízisét megfelelő érveket tudjon felállítani egy adott jelölt mellet vagy ellen.

5. Adjon teret mások megérzésének és szubjektív véleményének

Hiszen Ön objektív módon, a tudományos alapú, döntéshozatalra hitelesnek minősített eszközökkel már megmérte, leszűrte a jelölteket hagyhatja, hogy a közvetlen vezető(k) „kémiája” érvényesüljön.

A 3 leggyakrabban választott Sales Manager referencia profilok

Itt látható az eredménye annak a kb. 3 300 ember segítségével meghatározott felmérésnek, amely alapján kijelenthetjük, hogy ezt a három profilt keresi a legtöbb szervezet értékesítési menedzser pozícióba. 

1. Szabadúszó

A Szabadúszó innovatív, kreatív gondolkodó, aki nem ijed meg a kudarctól.

Hajt az eredményekre, ösztönzi a gyors végrehajtás. Gyors ritmusú környezetben dolgozik a legjobban, mely inkább változatos munkára, mint napi rutinra, ad lehetőséget.
Rugalmasan közelíti meg a ‘nagykönyvben ‘ szereplő ismereteket; gyakran megszegi a szabályokat és a saját elképzelése szerint cselekszik. Innovatív, találékony gondolkodó, akit a kudarcok sem vetnek vissza.
Viszonylag független saját ötleteinek alkalmazása terén. Találékonyan oldja meg azokat a problémákat, melyek akadályozzák céljai elérésében.

 2. Kapitány

A Kapitány olyan problémamegoldó, aki az „összkép” felügyelete közben kedveli a változásokat és az újdonságokat.

Tettrekészség, öntudatosság és rámenősség jellemzi céljai felé való törekvésében
Türelmetlenül hajt az eredményekre; mind önmagára, mind másokra nyomást helyez a gyors végrehajtás érdekében,
Kockázatvállaló, merész és a jövő céljaira koncentrál; inkább azzal törődik, hogy ‘hová tart’, minthogy ‘honnan jött’

3. Meggyőző

A Népszerűsítő laza, nyílt, meggyőző és extrovertált személyiség, hajlamos a kötetlenségre.

Könnyen és gyorsan alakít ki kapcsolatokat, és erősen motivált, hogy kiépítse, és felhasználja ezeket a feladatok elvégzése érdekében
Nagyon együttműködő, szinte csak kizárólag másokkal és mások közreműködésével dolgozik. Jó érzéke van a csapat kohézió, csapat dinamizmus és a csapattagok közti kapcsolatok építésének területén
Alkalmazkodó, a legmagabiztosabban másokkal együtt dolgozik, gyakran helyezi a cég céljait saját céljai elé.

error: A tartalom védett!!