5 érv, amiért az Y-Z generáció az otthonról dolgozást preferálja

5 érv, amiért az Y-Z generáció az otthonról dolgozást preferálja

Így gondolkodnak az ezredforduló szülöttei munkavállalóként.

Sokszor hallani, hogy a millenáris generáció munkavállalói az otthoni munkavégzésre voksolnak és az őket foglalkoztató vállalatok/vállalkozások vezetői gyakran értetlenül állnak a problémával szemben. Az önmegvalósítás fontos szerepet játszik a fiatal generációnál, de nézzünk néhány egyéb motivációs tényezőt, amelyek érinthetik az Ön szervezetét is.

Keressük meg az otthoni munkavégzés, illetve a távmunka választásának legmélyebb okait.

1. Az Y generáció nem a pénzügyi teljesítmény teszi az első helyre, amikor sikeres üzleti/előmeneteli lehetőségekre gondol

A Deloitte egyik tanulmánya szerint a millenárisok 87%-a úgy véli, hogy az emberi értékek, etikus viselkedés és a jó közérzet sokkal fontosabb számára, mint az, hogy mennyit keres. Minden bizonnyal az Y-osok idealista beállítottságúak, viszont meg kell hallanunk, hogy ők sokkal jobban működnek a távoli munkahelyi irányítás alatt. Hiszen akkor vannak keretek, de vele párhuzamosan ott rejlik a szabadság érzete, lehetősége is.

2. A távmunkáért járó fizetések egyre emelkednek

Az otthon történő munkavégzés egyszerűen sokkal jövedelmezőbb az Y-sok számára. A mai közösségi média hozzáférés, az okos telefonok kompatibilitása, és a valós idejű szolgáltatási lehetőségek mind abban támogatják a millenárisok gondolkodását, hogy a távmunka jobban megéri nekik.

3. A munka tömeges kiszervezése egyre emelkedik

A generációs különbségek egyre csak fokozódnak a millenárisok, a baby boom-osok és az X-esek között, ez különösen érzékelhető munkahelyi környezetben is. Ezért a tömeges kiszervezés végső soron az Y generáció malmára hajtja a vizet, mivel jó jövedelemszerző lehetőséget teremt számukra. A millenárisok súlya jelentős, éppen ezért egy részről jó, hogy működik a tömeges kiszervezés, más részről nem szerencsés, hisz elcsábítja őket az irodákból.

4. Az online vállalkozások száma egyre növekedik

Az interneten egyre könnyebb hatást gyakorolni az üzletre. Akár már a középiskolás diákok is elérhetik azokat a tanfolyamokat, amelyek ezt oktatják. A online vállalkozási terület minden bizonnyal meghódította a millenárisokat, mivel rengeteg lehetőséget kínál számukra.

5. A millenárisok saját vállalkozást akarnak

Munkavállalóként a közszférába és már a nagy multinacionális vállalatokba vetett bizalom megkérdőjeleződött. Egy amerikai kutatás szerint a felnőttek 29%-a tekinti az oktatási intézményeket, vagy a közigazgatást biztos munkahelynek. A fiatal válaszadóknál már csak 22% ért ezzel egyet. A millenárisok egyre inkább a saját üzlet megalapozásáért lelkesednek. A munkaerőpiacon egyelőre kisebbségben lévő Y réteg sokat küzd a foglalkoztatással. Elképzelhető, hogy ők egy az egyben elvesztik a hitüket a közszféra által nyújtott lehetőségekben és sikeres start up tulajdonosokká válnak.

Ők már új utakat járnak. Inspirálódni szeretnének, hogy biztonságos munkahelyre tegyenek szert, és egy egészséges munka-magánélet egyensúlyt alakíthassanak ki életükben, és ez nem is olyan rossz, ha belegondolunk, csak más, mint amit eddig megszoktunk.

Jó hír, hogy több szolgáltató is a digitális lehetőségek felé fordul, így megtalálják az „eltévedt” millenárisokat.

A digitális munkavállalókat célba véve, a vállalatok olyan innovatív egyéneket alkalmazhatnak, akik öntevékenyek, azaz önállóan képesek munkát végezni. Tehát a jövőre nézve nagyon értékes emberi erőforrások.

Elérkezett annak az ideje, hogy a munkaerőpiac egy új, sokat emlegetett rétegét megértsük és értük/velük foglalkozzunk.

error: A tartalom védett!!